• OMX Baltic0,46%261,83
  • OMX Riga−1,2%870,38
  • OMX Tallinn0,05%1 684,84
  • OMX Vilnius0,54%1 011,54
  • S&P 5000,4%5 745,37
  • DOW 300,62%42 175,11
  • Nasdaq 0,6%18 190,29
  • FTSE 1000,31%8 310,25
  • Nikkei 2252,32%39 829,56
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,9
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%103,45
  • OMX Baltic0,46%261,83
  • OMX Riga−1,2%870,38
  • OMX Tallinn0,05%1 684,84
  • OMX Vilnius0,54%1 011,54
  • S&P 5000,4%5 745,37
  • DOW 300,62%42 175,11
  • Nasdaq 0,6%18 190,29
  • FTSE 1000,31%8 310,25
  • Nikkei 2252,32%39 829,56
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,9
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%103,45
  • 07.02.15, 05:41
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Ameeriklased loobuvad viina joomisest

2002-2012 olid aastad, mil ameeriklased jõid järjest rohkem viina. Viina müük on USAs viimase kahe aasta jooksul aga aeglustunud ning eelistama on hakatud viskit, kirjutab Wall Street Journal.
Viinapudelid.
  • Viinapudelid. Foto: Bloomberg
Viinatootjad on proovinud oma tooteid huvitavamaks muuta – pakutud on isegi vahukommi ja mentoolitubaka maitselisi viinasid. Taolised võtted ei ole aga töötanud ja tarbijad eelistavad viina asemel aina enam tekiilat või viskit. See on maailma suurimate viinatootjate jaoks halb uudis.
Viin moodustab USA alkoholimüügist veerandi ja tarbimise aeglustumine on hakanud sööma ka ettevõtete kasuminumbreid. Diageo PLC' Smirnoffi brändi müük on Põhja-Ameerikas kukkunud viimase poolaasta jooksul 8 protsenti. Nende kasum langes aga 18 protsenti. Teine viinatootja Pernod Ricard SA ütles eelmisel aastal, et Absoluti bränd on USAs raskustes.
„Maitseeelistused on muutunud ja inimesed pöörduvad rohkem viski poole,“ ütles Diageo tegevjuht Ivan Menezes eelmisel nädalal antud intervjuus. „See on trend, mis on viimastel aastatel hoogu kogunud.“
 
Erinevate alkohoolsete jookide müügikasv USAs
  • Erinevate alkohoolsete jookide müügikasv USAs Foto: Wall Street Journal
Ekspertide sõnul osteti viina seetõttu, et seda saab ükskõik millega kokteiliks segada. See ei ole tarbijate jaoks enam veetlev ning viina asemel juuakse viskit, millel on meeldivam aroom ja sügavam maitse.
Turundajad proovivad olukorda lahendada viinale erinevate maitsete lisamisega, aga tundub, et see ei tööta. USAs on saadaval üle 600 erineva maitsega viina, sellegi poolest hakkas nõudluse kasv 2014. aastal hoopis aeglustuma.
2013. aastal suurenes USAs alkohoolsete jookide müük 2,7 protsenti, viina oma aga 1,9 protsenti. See on esimene kord alates 2000. aastast, mil viinamüügi kasv pole ületanud alkohoolsete jookide üldist müügikasvu.
Mitmete suurte viinatootjate müüginumbrid on tihenenud konkurentsis vähenema hakanud. Väiksemate kaubamärkide toodetele intensiivselt allahindluskampaaniaid teinud supermarketid on võtnud Absolutilt ja Smirnoffilt tarbijaid ära. Kõrgkvaliteetse viina tootjad nagu Diageo Ketel One ja Ciroc on suutnud müüki üleval hoida, kuid näiteks Bacardi Grey Goose'i müük on teinud järsu kukkumise.
Hästi ei ole läinud ka vene viinal – 2013. aastal vähenes viinaimport USAsse 70 protsenti, selgub USA Destilleeritud Alkoholi Nõukogu kogutud andmetest. Venelaste kõige populaarsem bränd USAs – Stolitšnaja Premium viin – kukkus viie enimmüüdud brändi seast välja.
Populaarsed viinatootjad on järjest enam turgu kaotamas ka uutele brändidele. Diageo sõnul on ainuüksi viimase kahe aasta jooksul tulnud USAs juurde rohkem kui 200 viinabrändi.
Ka noored ei armasta enam nii palju viina juua. Peamiseks põhjuseks on selle liigne populaarsus – noortele on üha tähtsam ülejäänud ühiskonnast eristuda. „Me näeme, kuidas pealetulev põlvkond on viinast loobumas,“ ütles Mintel Groupi analüütik Johnny Forsyth.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 24.09.24, 12:30
Vaid 2 kuud Telia Digital Hub-ni! Millest räägitakse tippjuhtide klubis?
Eesti suurim juhtimis- ja tehnoloogiakonverents Telia Digital Hub toob 14. novembril Tallinnasse esinema nii kohalikke eksperte kui ka hinnatud välisesinejaid. Vaatame lähemalt, mida põnevat pakub tänavune programm tippjuhtidele.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele